Urton et al. Effects of Graphic Organizers on Outcomes for Students with Disabilities: Three-Level Meta- Analysis of Single-Case Studies
Bernasconi SuS im sonderpädagogischen Schwerpunkt Geistige Entwicklung in NRW. Veränderungen und Herausforderungen der schulischen Praxis
Rauterkus et al. Teachers‘ ability to regulate their emotions predicts their level of stress in primary schools in Germany
Riehemann Kommunikative Resilienz als zentrales Förderziel bei Kindern mit Sprachentwicklungsstörungen
Rubi-Fessen et al. Early Boost of Linguistic Skills? Individualized Non-Invasive Brain Stimulation in Early Postacute Aphasia
Jergas et al. One side effect – two networks? Lateral and posteromedial stimulation spreads induce dysarthria in subthalamic deep brain stimulation for Parkinson’s disease
Waldschmidt et al. Und „das Arbeitsamt hat halt gesagt …“: Komplexe Akteure als Dispositivelemente in Erwerbsbiographien von Menschen mit Behinderungen
Marx, Mann Assessing vocabulary knowledge in written and signed languages of immigrant DHH learners - examining convergent validity
Vösgen-Nordloh et al. How relevant is teacher- and student-perceived relationship quality for mental health in special and regular schools?
Nideröst et al. Prädestination sonderpädagogischer Gutachtenerstellung? Gutachten aus dem Förderschwerpunkt Emotionale und Soziale Entwicklung
Philippek et al. The contributions of executive functions, transcription skills and text-specific skills to text quality in narratives
Hennes et al. The prevalence and usage of “Neuromyths” among German in-service- and pre-service teachers - compared to neuroscience specialists and the general public
Sachse, Bernasconi Früher Schriftspracherwerb von Schülerinnen und Schülern mit kognitiver Beeinträchtigung. Konsequenzen aus dem Emergent Literacy-Ansatz
Schindler et al. Geometry learning of students with general learning difficulties: An eye-tracking study on the identification of quadrilaterals
Gagl, Gregorová Investigating lexical categorization in reading based on joint diagnostic and training approaches for language learners
Vogel et al. Exploring the associations between structural and functional aspects of social relationships and cognition in very old age
320px 480px 640px Pfaff et al. Versorgungsforschung - Beiträge der Medizinsoziologie in Vergangenheit und Gegenwart
320px 480px 640px Rokohl et al. Health Literacy in Patients Wearing Prosthetic Eyes: A Prospectives Cross-Sectional Study. Current Eye Research
320px 480px 640px Quinting et al. Measuring Verbal Reasoning and Executive Strategies in German People with Cognitive-Communication Disorders...
320px 480px 640px Jaecks, Jonas Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse
320px 480px 640px Kutscher et al. Educational participation of young refugees in the context of digitized settings
320px 480px 640px Neitzel Erzählfähigkeiten und mögliche Einflussfaktoren von Kindern und Jugendlichen mit Down-Syndrom
320px 480px 640px Ritschel et al. Online-Elterntraining für die Behandlung von Kindern mit externalisierenden Verhaltensproblemen...
320px 480px 640px Schmitz et al. "ASS ST" – Ein Schulbegleitertraining für Autismus-Spektrum-Störungen...
320px 480px 640px Hammes-Schmitz et al. Das GRID-Modell – Mehrdimensionale, individuelle Förderdiagnostik...
320px 480px 640px Jonas et al. The Cologne Picture Naming Test for Language Mapping and Monitoring (CoNaT)
320px 480px 640px Rubi-Fessen et al. Non-invasive brain stimulation as add-on therapy for subacute post-stroke aphasia
320px 480px 640px Fujii et al. Participation?! Educational Challenges for Young Refugees in Times of the COVID-19 Pandemic
320px 480px 640px Zimmermann, Schneider EXIT – EnterLife e. V. – Von einer Studierendeninitiative zum freien Jugendhilfeträger
320px 480px 640px Niehaus et al. Aktionsplan Inklusion. Einblicke in die Praxis einer partizipationsorientierten Diversitätsstrategie...
320px 480px 640px Hoffmann, Schäfer Sprachentwicklung bei kindlichen Hörstörungen: Wortschatz, Grammatik, Kommunikation und Stimme
320px 480px 640px Schäfer, Hoffmann Sprachentwicklung bei kindlichen Hörstörungen: Phonetik und Phonologie
320px 480px 640px Zank et al. Behavioral and emotional quality of life of patients undergoing inpatient geriatric rehabilitation
320px 480px 640px Fujii et al. Informelle, non-formale und formale Bildung im Kontext digitalisierter Lebenswelten geflüchteter Jugendlicher
320px 480px 640px Kutscher, Fujii Researching the role of digital media in enabling educational participation of young refugees
320px 480px 640px Kutscher et al. Teilhaben?! Bildungsbezogene Herausforderungen für geflüchtete Jugendliche...
320px 480px 640px Zank et al. Use of Information and Communication Technology (ICT) Devices Among the Oldest-Old...
320px 480px 640px Hennemann et al. Ein Programm zur systematischen Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen ...
320px 480px 640px Hennemann et al. Die Mischung macht den Unterschied – Selektive Wirksamkeitsstudie zur Förderung ...
320px 480px 640px Waldschmidt et al. Understanding the Lived Experiences of Persons with Disabilities in Nine Countries